Khamis, 21 Januari 2010

Negara China Lebih Islamik dari Malaysia!

Negara China yang mengamalkan fahaman komunis lebih mengambil berat tentang keruntuhan akhlak rakyatnya yang ketagihan bahan-bahan lucah dari Internet dengan melakukan penapisan bahan2 tersebut.



Namun apa yang amat pelik tiada suatupun negara yang di'anggap' negara Islam mengambil langkah drastik seperti negara China. Kalau adapun cuma hangat2 tahi ayam dan hanya melakukannya apabila ada tekanan rakyat selebihnya mereka lebih mengagungkan kebebasan maklumat dan capaian Internet walaupun ianya bertentangan dengan kehendak Islam. Malaysia juga mengamalkan pendirian yang sama. Tiada penapisan Internet walaupun kandungannya bertentangan dengan agama, moral dan etika. Nampaknya Negara China Lebih Islamik dari Malaysia dalam hal ini!

1 ulasan:

  1. jgn lupa bro apa yg mereka dah lakukan terhadap saudara kita di Tukestan timur(xingjiang) lebih 3 juta umat islam uygur dibunuh dan disembelih kat sana tp China ni pandai simpan rahsia jangan percaya sgt dgn sandiwara golongan puak han ni kerana sejak dari dulu lg org han ni terkenal dgn sikap 'tikam belakang'. mereka

    BalasPadam